Thursday, November 18, 2010

Salam Perkenalan..

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabaratuh.
Bismillahirrahmanirrahim..
Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam, limpahkan selawat dan salam kepada junjungan Nabi Muhammad s.a.w. beserta keluarga, para sahabat dan orang-orang yang mencintainya.

   Syukur ke hadrat Allah s.w.t. dengan limpah taufik dan hidayahNya, kami dari JEZBAH dapat menghasilkan blog ini sebagai usala untuk bertaqarrub dengan Allah dan mengharapkan redhaNya dengan ibadah. Lahirnya blog ini adalah cetusan rasa agar dengan berbekalkan ilmu yang sedikit dapat pula memberi dorongan rohaniyyah bagi kaum Muslimin dalam usaha meningkatkan amal ibadah dan menguatka keimanan serta ketaqwaan terhadap Allah s.w.t.

   JEZBAH atau bermaksud 'Tarikan Rohani' merupakan sebuah lagi Pusat Rawatan Islam berlandaskan Ruqyah Syariyyah yang ditubuhkan bagi memenuhi tuntutan Fardhu Kifayah serta rasa tanggungjawab yang besar terhadap masyarakat Islam, bukan hanya berperanan sebagai sebuah pusat rawatan, tetapi juga sebagai pusat dakwah yang mendidik serta menyedarkan masyarakat akan kepentingan menjaga kebersihan rohani dan jasmani. Kebersihan rohani adalah sama penting dengan kebersihan jasmani kerana apabila kebersihan rohadi tidak dititik beratkan, maka banyaklah 'virus-virus merbahaya' yang mendekati kita seterusnya menjadikan diri kita sebagai 'sarang' aktiviti mereka.

   Misi kami mungkin tidak akan tercapai sekiranya tiada sokongan dari sahabat-sahabat seperjuangan yang sama-sama berjuang menegakkan syiar Islam melalui bidang perubatan Islam ini. Jutaan terima kasih atas sokongan pelbagai pihak terutamanya Al-Fadhil Ustaz Hayat an Naqsyabandi, Pengasas KISWAH yang memberi dorongan, nasihat serta galakan agar terus berjuang dalam bidang ini.

   Semoga dengan tertubuhnya JEZBAH, maka misi kami sebagai pusat rawatan dan dakwah islamiah yang berlandaskan sunnah Rasulullah s.a.w. dan seperti yang diajarkan oleh para sahabat baginda, tabi'ien, wali-wali Allah, dan para ulama besar aka terlaksana. Semoga melaluinya kita dapat merealisasikan kecintaan terhadapNya disamping mendapat balasan pahala yang besar dan keampunan dari Allah serta memperoleh syafaat dari Nabi s.a.w. di akhirat kelak.

   Semoga blog ini termasuk sabda Nabi s.a.w. yang bermaksud: "Barangsiapa yang menunjukkan sesuatu kebaikan maka ia mendapat pahala seperti pahala orang yang mengerjakannya." - Hadis Riwayat Muslim -

p/s: Terima Kasih kepada Ustaz Hayat di atas pemberian nama 'JEZBAH' Diharap akan mendapat keberkatan di dunian dan di akhirat.. Aminn..

No comments:

Post a Comment